czwartek, 14 marca 2013

Super dietetyczne ciasteczka z otrąb.

Widziałam gdzieś kiedyś przepisy na ciasteczka z mleka i otrąb. Niestety nie umiem ich znaleźć, więc metodą prób i błędów wymyśliłam na nie własny sposób. Ciasteczka piekłam z myślą o moich koleżankach na diecie Monice i Beacie, więc im ten dedykuję :)



Składniki:
250 ml mleka
5 kopiastych łyżek otrąb owsianych
2 kopiaste łyżki otrąb pszennych
1 łyżka słodzika w proszku (do pieczenia)
1 łyżeczka proszku do pieczenia
aromat karmelowy (opcjonalnie)



Wykonanie:
Otręby gotowałam w mleku, do odparowania większości płynu. Masa powinna być bardzo gęsta. Po zdjęcia z gazu dodałam proszek do pieczenia, słodzik i aromat, całość dokładnie wymieszałam.
Na blasze wyłożonej papierem do pieczenia wykładałam kupki ciasta, a ponieważ się kleiło spłaszczałam je łyżką namoczoną w zimnej wodzie. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni. Czas pieczenia jest sprawą indywidualną. Ja piekłam 30 minut, ponieważ chciałam uzyskać ciasteczka twardsze, ale po 15 minutach pieczenia także były smaczne, tylko miękkie  w środku.

Tych konkretnych ciasteczek nie polecam dla dzieci ze względu na zawartość słodzika, ale wystarczy zamienić go na cukier trzcinowy lub ksylitol i już dzieci mogą delektować się pysznościami wraz z nami:)

Z podanej ilości składników wyszło mi 10 średniej wielkości ciasteczek.



4 komentarze:

  1. Bardzo zdrowa i ciekawa wersja ciasteczek :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają kusząco :-) ciekawy przepis :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Obliczyłam że z mlekiem 0,5% jedno ciastko ma mniej niż 25 kcal! bardzo przydatne przy mojej diecie

    OdpowiedzUsuń