środa, 1 lutego 2012

Zaczynam! Owsiane kotleciki.

Przepis na te kotleciki wymyśliłam lata temu, znudzona dotychczasowymi daniami. Kotleciki są zdrowe, można dodać do nich różne składniki, często dodaję pieczarki, kukurydzę czy warzywa krojone w kosteczkę. Ich smak można dowolnie modyfikować także dodatkiem curry czy przecieru pomidorowego.



Składniki:
2 szklanki płatków owsianych
1 jajko
1 duża cebula
koperek
czosnek
sól, pieprz
otręby lub bułka tarta
 
Wykonanie:
Płatki owsiane wsypuję do miski,dodaję przyprawy, zalewam wrzątkiem tak aby woda pokryła płatki i jeszcze trochę jej było nad nimi. Zapominam o nich na kilka godzin. Cebulkę smażę na małej ilości oleju, na dużym ogniu, często mieszam. Do namokniętych płatków dodaję cebulkę, 1 jajko i wyrabiam rękoma. Dzisiaj dodałam jeszcze garść mielonych orzechów i garść ziaren słonecznika co dodało daniu wykwintności:) Jeśli masa za bardzo się klei można dodać trochę otrąb lub bułki tartej. Zwilżonymi dłońmi formuję zgrabne kotleciki, obtaczam w bułce tartej lub otrębach i smażę na oleju, kilka minut z każdej strony. Po zdjęciu z patelni osuszam je na ręczniku papierowym.

Z podanej ilości składników wyszło mi 13 całkiem sporych kotletów, więc to naprawdę ekonomiczne danie zważywszy, że za kg płatków owsianych zapłaciłam 1,79:)zł

Najczęściej jemy takie kotleciki po prostu z surówką, dzieci lubią z sosem pomidorowym.

6 komentarzy:

  1. Nigdy nie jadłam takich kotletów, muszę koniecznie spróbować bo wyglądają interesująco :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam takich kotletów, ale pomysł jest wspaniały. Na pewno je wypróbuję!

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo polecam! Fajne jest w nich to, że praktycznie za każdym razem smakują inaczej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Tak ,kotleciki owsiane są bardzo smaczne i zdrowe zwłaszcza że można je na różne sposoby urozmaicać.Dziękuję za odwiedziny na moim blogu.Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  5. Robiłam te kotleciki już 3 razy są przepyszne.Jako dodatki dawałam paprykę,por,pieczarki.Bardzo dziękuję za przepis,będę często tu zaglądać,bo naprawdę warto.Jest smacznie i tanio...pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń