piątek, 10 lutego 2012

Maślankowe ciasto.

Maślankowe to ulubione ciasto w mojej rodzinie. Przepis znalazłam lata temu tutaj i od tego czasu piekłam je myślę, że więcej niż sto razy:) Można je modyfikować na wszystkie sposoby: maślankę zastępować jogurtem (nawet smakowym), dodawać gorzkiego kakao, dodawać owoce świeże, duszone, a nawet z kompotu. Wychodzi ZAWSZE, nie ma takiej możliwości żeby komuś nie wyszło. Dzisiaj upiekłam je z jabłkami i posypałam płatkami owsianymi.


Składniki:
2,5 szklanki mąki
0,5 szklanki oleju
1 szklanka maślanki
3 jajka
3 łyżeczki proszku do pieczenia
1 niepełna szklanka brązowego cukru
4 bardzo duże jabłka
cynamon


Wykonanie:
Jabłka pokroiłam w kostkę, posypałam łyżeczką cynamonu i 2 łyżkami brązowego cukru, przesmażyłam je kilka minut na dużym ogniu ciągle mieszając. Wszystkie składniki na ciasto włożyłam  do miski i szybko wymieszałam drewnianą łyżką, niezbyt dokładnie, tylko do wymieszania składników. Ciasto wylałam do formy wyłożonej papierem do pieczenia, na ciasto wyłożyłam jabłka, całość obsypałam płatkami owsianymi i włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni. Piekłam godzinę z włączonym grzaniem górnym i dolnym.
Ciasto jest dobre na ciepło i na zimno. Fajnie smakuje też na drugi dzień. Polecam zwłaszcza początkującym, nie da się go zepsuć:)

9 komentarzy:

  1. Fajne ciasteczko! :) Akurat mam wszystkie składniki. Może na deser dzisiaj? :)

    OdpowiedzUsuń
  2. to też jedno z moich ulubionych :)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie się piecze! Pachnie bosko :) Nie planowałam dziś nic piec, ale zostało mi trochę maślanki i jabłek... :) dzięki!

    OdpowiedzUsuń
  5. Fajnie, że się na nie zdecydowałaś. To zdecydowanie nasze ulubione ciasto:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Na Twoim Blogu super pszepisy,szkoda tylko,ze nie podajesz wielkosc form! Ela

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Od dzisiaj zaczynam w takim razie podawać wielkość form. Pozdrawiam:)

      Usuń
  7. A mi niestety jednak wyszedł zakalec :/ Musieliśmy wyrzucić:( Piekłam już kiedyś inne ciasto z maślanką i wychodziło .Gosik

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To dziwne. Moim zdaniem to najłatwiejsze ciasto, nie wiem co poszło nie tak...

      Usuń