piątek, 17 lutego 2012

"Pączki" z piekarnika.

Przepis dosyć dawno temu znalazłam tutaj. To tak naprawdę nie są pączki na drożdżach, ale skutecznie je zastępują. Są absolutnie doskonałe, odkąd je pierwszy raz zrobiłam już nigdy nie spojrzałam na prawdziwe, tłuste pączki.



Składniki:
1,5 szklanki mąki
pół szklanki cukru
1 jajko
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki gałki muszkatołowej
1/4 szklanki oleju
3/4 szklanki mleka
cukier wanilinowy

Na posypkę:
2 łyzki stopionego masła
pół szklanki cukru
1 łyżeczka cynamonu




Wykonanie:
Do miski w której miksowałam ciasto wbiłam jajko i wsypałam pół szklanki cukru i cukier waniliowy, obok przygotowałam sobie mąkę zmieszaną z proszkiem do pieczenia i gałką muszkatołową i szklankę zawierającą olej z mlekiem. Zmiksowałam jajko z cukrem i w dwóch turach wsypałam suche i wlałam mokre składniki. Ciasto wlałam do foremek na muffinki, piekłam 30 minut w temperaturze 180 stopni przy włączonym grzaniu górnym i dolnym. Po lekkim przestygnięciu ciastek, posmarowałam je roztopionym masłem i dokładnie obtoczyłam w cukrze zmieszanym z cynamonem. Z podanej ilości składników wychodzi 12 sztuk "pączków".



Przepis dodaję do akcji:  Tłusty Czwartek 2012

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz