poniedziałek, 6 lutego 2012

Czekoladowe ciasteczka z kaszy manny z marmoladą różaną.

Inspirowałam się przepisem z forum cincin autorstwa yoanki. Piekłam je kiedyś w oryginalnej wersji, były przepyszne, dzisiaj postanowiłam coś zmienić. Przede wszystkim zmniejszyłam ilość cukru, ale jak lubicie słodkie wypieki to niech zostanie te 25 dkg. Ciasteczka mają idealną konsystencję, są kruche na zewnątrz, miękkie w środku.



Składniki:


25 dkg mąki + kakao
25 dkg kaszy manny
20 dkg cukru
12 dkg margaryny
2 jajka
2 łyżki jogurtu naturalnego
marmolada różana
aromat orzechowy



Wykonanie: 

Na wagę wsypałam jakieś 4 łyżki kakao, dopełniłam mąką do 25 dkg. Wszystkie składniki wsypałam do miski, dokładnie wyrobiłam ręką, lepiłam kulki większe niż orzech włoski. W każdej kulce robiłam palcem dziurkę, którą wypełniłam marmolada różaną. Nie może to być żaden dżem niskosłodzony, tylko porządna marmolada ze słowem "twarda" w nazwie :) Z tej ilości skłaników wyszło mi 37 ciastek, piekłam je w temperaturze 180 stopni przez ok. 35 minut.

5 komentarzy:

  1. ta różana marmolada.. pyszna do ciasteczek.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo fajny pomysł z tą kaszą w ciastkach. Muszę wypróbować.

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo oryginalne.Podobają mi się!

    OdpowiedzUsuń
  4. fajne te ciasteczka. Dodatek kaszy manny trochę mnie zdziwił, ale c chęcią bym takich spróbowała :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę polecam, one nie smakuja jak zwykłe, kruche ciasteczka. Są pyszne!

      Usuń