wtorek, 28 lutego 2012

Babka kukurydziana.

Przepis znalazłam na tej stronie. Bardzo lubię wypieki z mąką kukurydzianą, smakują trochę inaczej niż z mąką pszenną, no i mają piękny kolor:)



Składniki:
1 szklanka mąki kukurydzianej
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka cukru
4 jajka
1 szklanka mleka
3 łyżki masła
cukier wanilinowy
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Wykonanie:
Białka ubiłam z cukrem, potem nadal ubijając dodawałam po kolei żółtka, masło, mleko, obie mąki i proszek oraz cukier wanilinowy. Ciasto wylałam do okrągłej formy z kominem, piekłam godzinę i dwadzieścia minut w temperaturze 180 stopni.
Babka nie wyrosła jakoś szczególnie mocno, ale nie jest też ciężka. Myślę, że byłaby bardzo dobra z dodatkiem prażonych orzechów.

4 komentarze:

  1. Zaciekawiłaś mnie tą babką kukurydzianą... a powiedz czym się rózni w smaku od babki z mąki pszennej poza smakiem? Jaka jest struktura ciasta? :) Bo chętniebym zrobiła, ale nie wiem czy to moje klimaty... :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj! Ciężko jest opisać strukturę tej babki, jest jakby cięższa, trochę piaskowa. Nie lubię bardzo puszystych babek i taka z mąką kukurydziną smakuje mi o wiele bardziej niż tylko na mące pszennej. Powiem tak, jeśli lubisz ciasta lekkie jak piórka to nie Twoje klimaty:) Ale jeśli wolisz konkrety to koniecznie upiecz taką babę:)

      Usuń
    2. Hmmm... to zależy od ciasta, bo w sumie w przypadku jednych lubię jak są lekkie jak piórko, a w przypadku innych jak są ciężkie zbite "konkrety" ;)... więc pewnie muszę wypróbować, żeby się przekonać :)

      Usuń
  2. Ja zamieniłam mąkę pszenną na ryżową tylko dałam jej 3/4 szkl. Babka wyszła pyszna :)

    OdpowiedzUsuń