niedziela, 14 stycznia 2018

Zupa jarzynowa z kolendrą.

Przepis na tę zupę pochodzi z książki Ewy Dobek "Rób co chcesz tylko gotuj. 5 przemian w kuchni i w życiu" Zupa jest bardzo aromatyczna, podczas jej gotowania cały dom wypełnia się zapachem ziół. To jest mój pierwszy raz z kolendrą, ale na pewno nie ostatni. A zawsze myślałam, że nie lubię tej przyprawy :)



Składniki:
2 l bulionu warzywnego
2 pietruszki
2 marchewki
1 mały seler
1 por
4 ziemniaki
0,5 łyżeczki pieprzy mielonego
1 łyżeczka bazylii
1 łyżeczka tymianku
1 łyżeczka kolendry mielonej
1 łyżka kolendry w ziarnach
sól, szczypta kurkumy
2 łyżki jogurtu naturalnego
2 łyżki siekanego koperku
1 łyżka masła klarowanego
1 płaska łyżeczka cukru brązowego
sok z cytryny



Sposób wykonania:
Pokrojone warzywa wrzuciłam do wrzącego bulionu, dodałam przyprawy i zioła. Gdy warzywa były już miękkie doprawiłam zupę masłem, cukrem, sokiem z cytryny i jogurtem.
Wyjątkowo nam ta zupa smakowała, kolendra w ziarnach to strzał w dziesiątkę. Autorka dodała jeszcze do niej kalafior i użyła wody i sosu sojowego, ja wolę gotować na bulionie i tak też zrobiłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz