wtorek, 9 stycznia 2018

Pasta z pieczonej papryki i batata.

Dzisiaj proponuję pyszną, bardzo zdrową pastę do pieczywa. Niewiele składników do niej potrzeba, zrobienie jej nie zabiera wiele czasu, a smak gwarantuję jest nieziemski.  Za batatem specjalnie moja rodzina nie przepada, ale w tej wersji go po prostu kochamy:)




Składniki:
1 batat
5 dużych czerwonych papryk
2 cebule
4 ząbki czosnku
4 łyżki oliwy
1 łyżka  siemienia lnianego
sól himalajska, pieprz
tymianek
ostra i słodka papryka
kilka gałązek pietruszki zielonej



Sposób wykonania:
Batat, obrałam i pokroiłam w dużą kostkę, paprykę oczyściłam z nasion i pokroiłam w duże kawałki, cebulę obrałam i posiekałam. Wszystkie warzywa wymieszałam w misce z oliwą z oliwek i przyprawami, wyłożyłam je na blachę wyłożoną papierem do pieczenia, obok ułożyłam czosnek w łupinkach i piekłam aż warzywa zmiękną, czyli ok. 40 minut w piekarniku nagrzanym do 190 stopni.

Warzywa przesypałam do miski, dodałam czosnek wyciśnięty z łupinek, rozgniecione siemię lniane i całość zmiksowałam.

Bardzo polecam taką pastę do pieczywa, jest zdrowa i pyszna, sprawdza się także na kanapkach do pracy czy szkoły. Dobrze smakuje z ogórkiem kiszonym, sprawdza się też jako dip np. z grissini.

Przepis pochodzi z książki Magdaleny Makarowskiej "Jedz pysznie z niskim indeksem glikemicznym"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz