poniedziałek, 17 czerwca 2013

Zdrowa zupa selerowa.

Przedstawiam mój ostatni hit czyli selerową zupa krem. Jest przepyszna, seler jest bardzo aromatycznym warzywem i dodany do zupy w naprawdę dużej ilości czyni ją wyśmienitą. Poza tym seler ma wyjątkowo mało kalorii, przyśpiesza trawienie, ma działanie przeciwzapalne i uspokajające, zawiera całe mnóstwo witamin, w tym o wiele więcej witaminy C niż cytrusy!
Zainspirował mnie ten przepis.



Składniki:
1 duży seler (ok. 1 kg)
1 cebula
2 ziemniaki
1 marchew (dla lepszego koloru)
kilka łyżek jogurtu naturalnego
nasiona lnu
zielona pietruszka
sól, pieprz, kozieradka
ok. 6 szklanek rosołu, bulionu lub wody
1 łyżka oleju rzepakowego




Wykonanie:
w garnku w którym zamierzałam ugotować zupę rozgrzałam 1 łyżkę oleju rzepakowego i udusiłam na nim drobno pokrojoną cebulę. Resztę warzyw pokroiłam, dorzuciłam do cebuli i obsmażałam kilka minut. Całość zalałam rosołem z kurczaka (akurat miałam nadwyżkę, ale może być woda), dodałam przyprawy i gotowałam, aż warzywa zmiękły. Zmiksowałam i doprawiłam jogurtem naturalnym. Już na talerzu posypałam zieloną pietruszką i ziarnami lnu.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz