czwartek, 23 stycznia 2014

Łatwe ciasto grejpfrutowo - orzechowe.

Nie zgadniecie jak wpadłam na połączenie grejpfruta i orzechów. Genialne połączenie dodam:) Postanowiłam upiec ciasto, ale wybitnie nie chce mi się do sklepu wychodzić. Przeszukałam szafki i znalazłam jedynie puszkę orzeszków ziemnych i grejpfruta. Jak na złość żadnej czekolady, rodzynek, kokosu, no nic pustka. Tak właśnie powstało to naprawdę pyszne i łatwe ciasto. Najlepsze jest to, że nie chciałam go umieszczać na blogu, ale tak mi smakuje, że muszę sobie zapisać przepis:)



Składniki:
2 jajka
1,5 szklanki cukru trzcinowego
0,5 szklanki oleju
2 szklanki mąki (takie z górką)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 puszka orzeszków ziemnych light (150 gramów)
1 grejpfrut



Sposób wykonania:
Zmiksowałam jajka z cukrem i olejem. Nadal miksując dodałam mąkę, proszek do pieczenia, startą skórkę i sok z jednego grejpfruta. Całość przelałam do foremki o wymiarach 23 X 23cm, wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch ciasta posypałam wcześniej uprażonymi i posiekanymi orzeszkami, które posypałam łyżką cukru. Niestety zwykłego ponieważ trzcinowy mi się skończył, ale oczywiście polecam użycie cukru brązowego, on nadaje lekko karmelowy posmak.
Ciasto piekłam ok. 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Ciasto jest absolutnie przepyszne, bardzo aromatyczne, miękkie, ale zwarte, no i ten chrupiący wierzch...poezja:) Polecam gorąco, bo robi się go w kilka minut, a wygląda i smakuje wyśmienicie.




3 komentarze: