poniedziałek, 20 stycznia 2014

Ciasteczka owsiano kokosowe. Anzac biscuits.


Te słynne ciasteczka widywałam na blogach od dawna, ale dopiero teraz postanowiłam je upiec. Niestety nie były to ulubione ciasteczka jakie upiekłam. Jak dla mnie soda jest w nich zbyt wyczuwalna, a ich konsystencja dziwna. Wolę delikatnie kruche ciasteczka, te były raczej miękkie. Ogólnie nie mogę powiedzieć, że były bardzo złe, w końcu wszystkie zjedliśmy, a było ich całkiem sporo:) Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki.



Składniki:
170 gramów płatków owsianych
170 gramówkokosu
200 gramów mąki
200 gramów roztopionego masła
2 łyżki syropu z buraków cukrowych (w oryginale golden syrup)
140 gramów cukru pudru
2 łyżeczki sody



Sposób wykonania:
W misce wymieszałam płatki owsiane, kokos i mąkę. W garnku roztopiłam masło, dodałam syrop z buraków i mocno podgrzałam nie dopuszczając do zagotowania.
 Sodę wymieszałam z 4 łyżkami gorącej wody i wlałam ją do garnka z gorącym masłem.Tę mieszaninę wlałam do miski z suchymi składnikami i dokładnie wymieszałam.
Z masy lepiłam kulki, lekko je spłaszczałam i układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia zachowując dosyć duże odstępy. Ciastka piekły się krótko, bo ok. 10 minut w temperaturze 200 stopni. Po upieczeniu są bardzo miękkie, ciężko zdjąć je z blachy, dopiero po kilku minutach uzyskały właściwą konsystencję, nigdy jednak nie stały się kruche.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz