wtorek, 6 sierpnia 2013

Zupa z soczewicy i kapusty. Dieta strukturalna.

Zainteresowałam się ostatnio dietą strukturalną. Okazało się, że intuicyjnie odżywiałam się tak od dawna, jednak w książkach autorstwa Marka Bardadyna znalazłam wiele ciekawych przepisów, na które pewnie sama bym nie wpadła. Na przykład świetny przepis na zupę orzechową, ale o niej innym razem. Dzisiaj chciałam Wam przedstawić zupę z kapusty i soczewicy. Jest pyszna, sycąca, zdrowa i niskokaloryczna, czyli posiada wszystkie warunki jakie według mnie musi spełniać dobra zupa.



Składniki:
1/4 główki małej białej kapusty
4 marchewki
1 średni por
1 mały seler
2 czerwone papryki
2 ziemniaki
3/4 szklanki czerwonej soczewicy
2 litry wywaru z warzyw lub mięsnego
sól, oregano, majeranek
zielona pietruszka



Wykonanie:
Marchew pokroiłam w plasterki, por w półplasterki, paprykę w kostkę, seler starłam na tarce o dużych oczkach i poszatkowałam kapustę. Warzywa wrzuciłam do wywaru warzywnego i gotowałam je 5 minut. Po tym czasie dodałam pokrojone w kostkę ziemniaki i soczewicę. Całość gotowałam jeszcze około 20 minut, doprawiłam solą, oregano, majerankiem i świeżą pietruszką.

Autor podaje, że z podanych składników otrzymamy 4 porcje zupy po 170 kcal każda. Przyznam, że te porcje musiałyby być ogromne. Ja ugotowałam zupę z połowy podanych składników i mam właśnie 4 słuszne porcje:)



Przepis pochodzi z książki Marka Bardadyna  "Odchudzająca książka kucharska".

Na koniec jak zawsze pokażę wam moją najnowszą pracę decoupage. Ozdabiałam zwykłe osłonki na doniczki.


A tak wyglądały wcześniej:


4 komentarze:

  1. Przepis zacheca do ugotowania zupy napewno sprobuje i dzieki za fajne przepisy,,,,,

    OdpowiedzUsuń
  2. Chętnie wypróbuję ten przepis, dzięki :) A doniczki wyszły Ci super

    OdpowiedzUsuń
  3. Zupa jest naprawdę smaczna, też polecam :)

    OdpowiedzUsuń