niedziela, 18 sierpnia 2013

Dietetyczne, zdrowe placuszki owocowo - otrębowe.

Niedziela. Jeśli akurat nie wybieramy się na rolki czy działkę to mamy więcej czasu na przygotowanie i zjedzenie śniadania. Lubię wtedy wymyślić coś czego na co dzień nie jadamy. Dzisiaj padło na otręby. Zrobiłam naprawdę pyszne placuszki, nafaszerowane zdrowymi składnikami.



Składniki:
150 gramów otrąb owsianych
1,5 szklanki maślanki
2 jajka
2 łyżki ksylitolu
szczypta proszku do pieczenia
2 łyżki ziaren siemienia lnianego
3 łyżki ziaren słonecznika
odrobina ekstraktu waniliowego
owoce (u mnie jeżyny)



Wykonanie:
Otręby zmieszałam z jajkami i maślanką, odstawiłam na 20 minut. Dodałam resztę składników, wymieszałam łyżką i piekłam małe placuszki na rozgrzanej patelni. Bardzo dobrze piekły się bez tłuszczu, przewracały się na drugą stronę także bez problemu.
Z podanej ilości składników wyszło mi kilkanaście placuszków. Ostrzegam, że są bardzo sycące, ja dałam radę zjeść dwa, dzieci wcisnęły po trzy :)
Bardzo nam smakowały z dodatkiem melasy trzcinowej.



10 komentarzy:

  1. obłędne ,zrobię :)))
    dam maliny zamiast jeżyn i melasę trzcinową(zalecaną w diecie strukturalnej)zamiast ksylitolu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o dopiero teraz przeczytałam,że znasz melasę i placuszki były nią polane-wybacz.
      mi melasa bez rozpuszczenia nie smakuje.

      Usuń
    2. Jak wiesz uczę się diety strukturalnej. Używam melasy, sama mi nie smakuje, ale jak np. poleję nią placuszki i zjem razem z nimi to może być. A tak w ogóle to melasa jest świetna do owsianki:)

      Usuń
  2. Dietetycznie nie zawsze oznacza niesmacznie:)

    OdpowiedzUsuń
  3. co to jest ksylitol i gdzie to dostać?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ksylitol to cukier brzozowy. Jest bardzo zdrowy. Dostępny jest we wszystkich sklepach ze zdrową żywnością i w marketach na działach bio.

      Usuń
  4. mogę dać zamiast ksyliotolu cukier trzcinowy ?? :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cukier trzcinowy, jeżeli chodzi o dietę jest tak samo dobry jak cukier zwyczajny :) Nie ma sensu przepłacać. Kaloryczność i działanie identyczny.
      Po prostu zachowujmy umiar :). Ja dałem mało cukru i miałem wersje mniej słodką.

      Pozdrawiam.

      Usuń