środa, 6 lutego 2013

Zapiekanka ziemniaczana.

Wymyśliłam ostatnio bardzo fajną zapiekankę ziemniaczaną. Trudno ją nazwać dietetyczną, ale zbyt tucząca z pewnością nie jest :)



Składniki:
ok. 1,5 kg ziemniaków
2 jajka
kilka łyżek jogurtu greckiego
2 ząbki czosnku
słonecznik
sól, pieprz
kozieradka, kurkuma



Wykonanie:
Ugotowane ziemniaki ugniotłam na pure i odstawiłam do lekkiego przestudzenia. Dodałam do nich resztę składników i wymieszałam dłońmi.  Masę układałam warstwowo w ceramicznym naczyniu do zapiekanek, kolejne warstwy przekładając sporą ilością ziaren słonecznika. Piekłam w piekarniku nagrzanym do 220 stopni przez godzinę.
Zapiekanka była pyszna. Nie rozpadała się przy krojeniu, można było ją pokroić na równe kostki, dobrze wyglądała w przekroju, no i dzięki kurkumie miała piękny kolor.
Ponieważ trochę dania zostało mi na drugi dzień, pokroiłam zapiekankę na plasterki i obsmażyłam na oleju na rumiano i w tej wersji wydaje mi się jeszcze lepsza.





1 komentarz:

  1. Robiłam kiedyś taka zapiekankę, ale nie miała takiego ładnego kolorku, z ta kurkumą fajny pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń