czwartek, 7 lutego 2013

Chleb lub ciasto na maizenie. Dietetycznie.

Przepis na zwykły chleb Dukana znalazłam tutaj. Dużo pozmieniałam i już z pewnością nie jest chlebem na dietę Dukana, ale też nie o to mi chodziło.
Przepis jest o tyle fajny, że w zależności od dodanych składników otrzymujemy chleb lub ciasto. Ja zamierzałam upiec ciasto, ale 2 łyżki cukru trzcinowego to za mało, więc otrzymałam chlebek, który przepyszny był z miodem:)


Składniki:
2 jajka
3 łyżki maizeny
6 dkg serka Emilki 0%
1 łyżeczka proszku do pieczenia
garść rodzynek
2 łyżki słonecznika
2 łyżki sezamu
2 łyżki nasion lnu
2 łyżki cukru trzcinowego


Wykonanie:
Zmiksowałam maizenę, jajka, cukier, proszek i serek. Dodałam resztę składników i całość wymieszałam łyżką. Masę wlałam do foremki o wymiarach  20 x 20 cm (mogła być mniejsza), wyłożonej papierem do pieczenia. Piekłam w 200 stopniach, ok. 23 minut. Ciasto po upieczeniu należy natychmiast wyjąć z formy.

Bardzo nam ten nietypowy wypiek smakował. Najlepszy był lekko ciepły, na drugi dzień zrobił się trochę gumowy. Mam już kilka pomysłów na chleb z tego przepisu, niedługo upiekę chleb pomidorowy z czosnkiem.

Z miodem gryczanym:)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz