środa, 20 lutego 2013

Prosta wuzetka.

Taka wuzetka to bardzo szybkie i proste do zrobienia ciasto. A jakie pyszne! Delikatne i puszyste ze wspaniale uzupełniającymi się smakami śmietany, czekolady i dobrego dżemu...



Składniki:
biszkopt kakaowy (przepis tutaj)
słoik dżemu o wyraźnym smaku (porzeczkowy, wiśniowy)
0,5 litra śmietany 30%
cukier puder
1 łyżka żelatyny
1 tabliczka gorzkiej czekolady
1- 2  łyżki masła



Wykonanie:
Upieczony i wystudzony biszkopt przekroić na dwie części. Śmietanę ubić z cukrem pudrem (ilość według upodobań), pod koniec ubijania dodać żelatynę namoczoną w kilku łyżkach zimnej wody, a następnie lekko podgrzaną. Spód biszkoptu posmarować dżemem, nałożyć ubitą kremówkę, przykryć górną częścią biszkoptu. Czekoladę rozpuścić z masłem i wylać na ciasto.
Wuzetkę przed krojeniem dobrze jest schłodzić przez kilka godzin w lodówce.


9 komentarzy:

  1. Napiszę krótko i zdecydowanie, biorę:D

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj czuję ,że ta musi byc pyszniejsza od tej tradycyjnej ,szczególnie z dodatkiem np kwaskowatego dżemu .Pychota

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda super :-) Ja robiłam raz wuzetkę i mi krem nie wyszedł :-( zniechęciłam się :-( ale jak [patrzę na twoja to chyba się skuszę :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. zrobiłam i jest przepyszna:)

    OdpowiedzUsuń
  5. wyglada przepysznie ,musze sprobowac zrobic

    OdpowiedzUsuń
  6. zrobiłam i wyszla przeeesmaczna :))

    OdpowiedzUsuń
  7. Sprawdziłam, rzeczywiście pyszne ciasto i proste w wykonaniu

    OdpowiedzUsuń