wtorek, 18 marca 2014

Ciasto orzechowe.

To jest najlepsze ciasto orzechowe jakie jadłam! Ma świetną konsystencję, taką karmelową. Smakuje podobnie jak batoniki z karmelem i orzechami. Przepis na masę pochodzi  z forum cincin, dodałam jednak do niej słonecznik prażony i to był dobry pomysł :)



Składniki:
Ciasto kruche
300 gramów mąki
200 gramów masła
100 gramów cukru
1 żółtko

Masa
75 gramów orzechów pekan (lub innych)
75 gramów prażonego słonecznika
2 jajka
35 gramów stopionego masła
150 gramów syropu z buraków cukrowych
125 gramów cukru trzcinowego
szczypta soli
ekstrakt waniliowy


Sposób przygotowania:
Kruche ciasto. Składniki zagniotłam i gotowym ciastem wylepiłam formę o wymiarach 20cm x 20cm. Kilka minut je podpiekłam w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.

Masa. Jajka ubiłam z cukrem trzcinowym, syropem z buraków, solą i masłem i ekstraktem waniliowym.

Na podpieczony spód ciasta wysypałam słonecznik, zalałam przygotowaną masą i na górze ułożyłam orzechy pekan. Ciasto piekłam ok 50 minut w piekarniku nagrzanym do 160 stopni. Powinno uzyskać stałą konsystencję.

Ciasto jest rewelacyjne i bardzo ekonomiczne, ciężko jest zjeść więcej niż jeden kawałek na jeden raz:)




3 komentarze: