środa, 12 marca 2014

Buły serowe bez drożdży.

Ten dziwny przepis jest autorstwa pani Agnieszki Kręglickiej. Dziwny bo mąka, śmietana i trochę sera, a smak niesamowity! Bułeczki będę piekła w najbliższym czasie w kilku wersjach, chcę zrobić je na mące pełnoziarnistej i z jogurtem. Spróbuję dodać też ziół do pizzy na przykład, albo koperku. Albo pietruszki zielonej:) No pomysłów mam mnóstwo. Bułeczki świetnie pasują do wina lub piwa.



Składniki:
2 szklanki mąki
1 szklanka startego żółtego sera
1 szklanka śmietany
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 czubata łyżka cukru
3/4 łyżeczki soli



Sposób wykonania:
Wszystkie składniki wrzuciłam do miski i zagniotłam (tego ciasta nie wolno wyrabiać). Na podsypanej mąką stolnicy uformowałam wałek, który pokroiłam na plastry.
Piekłam na papierze do pieczenia ok. 40 minut (do zezłocenia), w piekarniku nagrzanym do temperatury 200 stopni. Pani Agnieszka przestrzega, żeby ciastek nie piec dłużej niż 20 minut, jednak myślę, że dużo zależy od piekarnika, u mnie po tym czasie były niedopieczone.
Źródło

P.S. Właśnie dowiedziałam się od siostry, że ona piekła te bułeczki 13 minut, więc zaglądajcie do nich:)




2 komentarze: