niedziela, 7 kwietnia 2013

Wytrawne gryczano jaglane muffinki na śniadanie.

Pyszne mi wyszły te muffinki. Dobrze doprawione, z moimi ulubionymi suszonymi pomidorami. Może troszkę suche, ale taki jest urok mąki gryczanej. Wystarczy je zjeść z odrobiną jogurtu naturalnego lub jakąś "mokrą" sałatką.



Składniki:
Mokre
2 jajka
2 łyżki jogurtu naturalnego
50 ml mleka
75 ml oliwy ze słoika z suszonymi pomidorami

Suche
3 łyżki mąki jaglanej
3 łyżki mąki pszennej pełnoziarnistej
5 łyżek mąki gryczanej
3 łyżki otrąb owsianych
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Dodatkowo
2 łyżki drobno pokrojonej cebuli
2 łyżki groszku z puszki
2 łyżki drobno posiekanych suszonych pomidorów
kurkuma
kozieradka
czosnek
sól



Wykonanie:
Lekko roztrzepałam składniki mokre, połączyłam i rozmieszałam składniki suche. Mokre wlałam do suchych, wymieszałam łyżką tylko do połączenia składników. Dodałam warzywa sól i zioła. Ciasto umieściłam w foremkach na muffinki i piekłam ok. pół godziny (do suchego patyczka) w temperaturze 180 stopni.

Z podanej ilości składników wyszło mi 6 muffinek, ale posiadam dosyć duże foremki.

Na pierwsze śniadanie jadam owsiankę, muffinki zabieram do pracy. Świetnie nadają się do tego celu, można też wziąć je na wycieczkę zamiast nudnych kanapek :)

Wbrew pozorom jest to bardzo szybkie śniadanie, ponieważ spokojnie można upiec je dzień wcześniej. Drugiego, a nawet trzeciego dnia po upieczeniu smakowały idealnie.



 Przepis dodaję do akcji: Nowy pomysł na śniadanie?

5 komentarzy:

  1. Bardzo dobry pomysł na danie do pracy, zainspirowałać mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy pomysł, takie zdrowe muffiny, muszę wypróbować :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdrowa przekąska! Mąki jaglanej jeszcze nigdy nie używałam. Pomysł bardzo fajny!

    OdpowiedzUsuń
  4. And many others- a small lie covers an even bigger one.


    Check out my weblog ... legal drugs ()

    OdpowiedzUsuń
  5. It's nearly impossible to find experienced people on this topic, but you seem like you
    know what you're talking about! Thanks

    Look at my homepage ... Garcinia cambogia

    OdpowiedzUsuń