niedziela, 29 lipca 2018

Placek benedyktyński.

Pyszna tarta z warzywami.  Kruche ciasto, duuużo sera i ulubione warzywa to przepis na obiad doskonały. Czwórka dzieci nie może się mylić:) Wszystkim jedzącym bardzo smakowało, a wiadomo, że czasami niełatwo przekonać dzieciaki do czegoś nowego:)

Przepis znalazłam na stronie hajduczeknaturalnie.pl



Składniki:
Ciasto
250 g mąki
125 g stopionego masła
1/4 łyżeczki cukru
1/4 łyżeczki soli
szczypta gałki muszkatołowej
3-4 łyżki zimnej wody

Nadzienie
1 żółta papryka
1 czerwona papryka
1 mała cukinia
2 duże cebule
2 jajka
200 g startego żółtego sera
200 ml śmietanki 18 %
1 łyżka masła klarowanego
1 łyżka mąki
sól, pieprz ziołowy
gałka muszkatołowa



Sposób wykonania:
Ciasto. Wszystkie składniki umieściłam w misce i wyrobiłam dłońmi ciasto, którym wylepiłam formę i odstawiłam na pół godziny do lodówki.

Nadzienie. Papryki pokroiłam w paski, cukinię w plastry, a cebulę w ósemki. Warzywa kilka minut podsmażałam na patelni na klarowanym maśle, a potem dla pewności jeszcze je kilka minut poddusiłam. Nie chciałam żeby były potem zbyt twarde w gotowym daniu.

W misce wymieszałam śmietankę, lekko ubite jajka i starty ser. doprawiłam solą, pieprzem ziołowym i sporą ilością gałki muszkatołowej.

Ciasto ponakłuwałam widelcem i podpiekłam 15 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Na tak przygotowanym cieście ułożyłam warzywa i zalałam je masą śmietankowo - serową. Całość piekłam jeszcze przez 30 minut.

Taka tarta smakuje na ciepło i na zimno, polecam jest pyszna!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz