piątek, 22 sierpnia 2014

Pasztet z cukinii.

Nie podoba mi się dla tego dania nazwa pasztet warzywny, ale w sumie nie mam pojęcia jak inaczej je nazwać. Ten cukiniowy pasztet upiekłam dla męża z myślą o grillu. Jak ktoś nie je mięsa, to świetnie można to danie odgrzać w ten sposób używając oczywiście specjalnej tacki. Na zimno też jest pyszny, mnie smakował z sałatką z buraczków, ale na kanapkę też się nadaje.
Przepis znalazłam w jakimś czasopiśmie, niestety nie wiem w jakim, podaję przepis oryginalny z moimi zmianami w nawiasach.



Składniki:
2 nieduże, młode cukinie
1 cebula
1 marchewka
1 pietruszka
1 plaster selera
100 gramów żółtego sera
3 jajka
3/4 szklanki bułki tartej
1/3 szklanki oleju (dałam 3 łyżki lnianego)
2 łyżki kaszy manny (zamiast niej dałam 2 łyżki zarodków pszennych i 2 łyżki mielonego siemienia lnianego)
sól, pieprz
(dodatkowo użyłam jeszcze dwóch sporych garści słonecznika, lubczyku i koperku.



Sposób wykonania:
Wszystkie warzywa starłam na tarce o dużych oczkach, cukinię lekko posoliłam i zostawiłam do odcieknięcia z soku, a resztę soku odcisnęłam. Do startych warzyw dodałam starty ser, bułkę tartą, olej lniany, zarodki, siemię lniane, słonecznik, sól i pieprz, zioła oraz żółtka.  Całość wymieszałam.
Białka ubiłam na sztywno  delikatnie wmieszałam je do masy warzywnej.
Formę o wymiarach 29 x 17 cm wyłożyłam papierem do pieczenia i wlałam do niej surowy pasztet. Piekłam 1 godzinę w piekarniku nagrzanym do temperatury 160 - 180 stopni.

Myślę, że lepiej ten pasztet upiec w keksówce, niestety do mojej masa się nie zmieściła, wychodzi na to, że mam za mało foremek na ciasta, mimo, że szafka się już nie domyka:)





8 komentarzy:

  1. Fajny ten pasztet. Trochę pozmieniam i chyba się skuszę, wygląda na stworzony dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, że jak go upiekłam to pomyślałam, że Tobie by smakował? :) Wiem nawet co w nim zmienisz, hi, hi :):)

      Usuń
  2. świetny post :)

    Pozdrawiam

    ____________

    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Taki pasztet to coś dla mnie, ostatnio szaleję za cukinią :)

    OdpowiedzUsuń
  4. MYŚLĘ ŻE SIĘ SKUSZĘ I ZROBIĘ,BO WYGLĄDA ŚWIETNIE A I PRZEPIS PROSTY,SMACZNY NA PEWNO...ZAPRASZAM NA ''PATISONA W ŚMIETANIE'' POZDRAWIAM:http://gotujenacodzien.blogspot.com/2014/08/patison-w-smietanie.html

    OdpowiedzUsuń
  5. Women I've confronted about this have said, “But I have been dancing for 15 years!
    It’s not too late.

    Also visit my site :: best legal party pills

    OdpowiedzUsuń
  6. Hello There. I found your weblog the usage of msn. That is a really neatly written article.
    I'll make sure to bookmark it and return to read extra of your helpful information. Thank you for the
    post. I will definitely comeback.

    My web site: geometry dash Apk (Http://0rz.tw/cabyz)

    OdpowiedzUsuń