niedziela, 27 października 2013

Straszne ciasteczka na Halloweenn.

U nas w domu ze względu na bliźniaczki Halloween obchodzimy trochę dłużej niż jeden dzień. Dopóki dzieci małe niech mają jak najwięcej zabawy. Dzisiaj wybieramy się po dynię i w tygodniu będziemy ją drążyć. Tak wiem to nie nasze święto itd, ale lubimy je. Jest fajnie, kolorowo i smacznie, trochę strasznie i w naszej rodzinie obchodzimy je od lat. Na początku robiliśmy je tylko dla syna, który ma już 16 lat, a teraz wraz z siostrą urządzamy halloweenowe przyjęcia dla całej naszej gromadki. Czworo dorosłych i piątka dzieci, więc jest bardzo wesoło:) Każdego roku robimy też coś własnoręcznie, w zeszłym roku mąż zrobił wielką, wstrętną muchę (TUTAJ możecie ją zobaczyć), a w tym będą pajęczyny z wykałaczek, spójrzcie na koniec wpisu.


Jednym ze słodkości, które przygotowałam na tegoroczne Halloween są straszne ciastka (może bardziej śmieszne), przygotowane na bazie klasycznego przepisu na kruche ciasto.

Składniki:
300 gramów mąki pszennej
200 gramów masła
100 gramów cukru pudru
1 żółtko
ekstrakt waniliowy

dodatkowo
cukier puder
barwnik czarny
barwnik pomarańczowy
żurawina lub rodzynki



Wykonanie:
Mąkę zmieszałam z cukrem pudrem, dodałam żółtko, ekstrakt waniliowy i pokrojone w kostkę masło. Całość posiekałam, zagniotłam i zawinięte w folię włożyłam na godzinę do lodówki.
Po tym czasie ciasto dosyć cieniutko wałkowałam i foremkami wycinałam kształty. Piekłam 15 minut w piekarniku nagrzanym do temperatury  220 stopni.
Ozdabiałam lukrem zrobionym z cukru pudru, odrobiny wody i barwników.
Ciasteczka są pyszne, bardzo kruche i maślane.






I na końcu najnowsze dzieło mojego męża - pajęczynka z wykałaczek i nici:


 Przepis dodaję do akcji: HALLOWEEN 2013

4 komentarze:

  1. Ciasteczka wygladaja bardzo sympatycznie i pewnie tez dobrze smakuja :)) Dziekuje za odwiedziny i komentarz :)

    OdpowiedzUsuń
  2. STRACH SIĘ BAC ,ALE MNIE SIĘĘĘĘĘĘĘ PODOBA!

    OdpowiedzUsuń