czwartek, 3 października 2013

Owsiane ciasto ze śliwkami. Bez cukru, tłuszczu i mąki.

Sezon na śliwki trwa. Niestety dietetyczne zalecenie lekarskie nadal aktualne, więc dzisiaj znowu proponuję coś na słodko, ale bardzo zdrowo i dietetycznie. Upiekłam aromatyczne ciasto owsiane z dodatkiem twarogu, zaskakująco dobre.



Składniki:
Ciasto
10 kopiastych łyżek płatków owsianych
2 łyżki ziaren lnu
2 łyżki melasy trzcinowej
15 łyżek gorącej wody
250 gramów chudego twarogu
szczypta cynamonu
ew. słodzik lub cukier
kilka śliwek
szczypta cynamonu

Posypka:
4 łyżki płatków owsianych
1 łyżka melasy


Wykonanie:
Płatki owsiane, siemię lniane i melasę zalałam wrzątkiem i odstawiłam na pół godziny do napęcznienia. Dodałam twaróg i całość wymieszałam ręką. Skosztowałam surową masę i okazała się mało słodka, więc dodałam odrobinę słodzika do pieczenia.

Masę podzieliłam na dwie części. Foremkę o wymiarach 20 X 20cm wyłożyłam papierem do pieczenia i ręką zmoczoną w zimnej wodzie wylepiłam na dnie połowę ciasta. Podpiekałam kilka minut. Na ciasto wysypałam drobno pokrojone śliwki, posypałam je odrobiną cynamonu, na górę nałożyłam resztę ciasta.  Posypałam posypką z płatków owsianych (przepis poniżej).

Całość piekłam w piekarniku nagrzanym do 200 stopni, ok. pół godziny. kroiłam dopiero po wystudzeniu.

Polecam osobom na diecie i dbającym o zdrowe odżywianie.

Posypka.
Płatki owsiane uprażyłam na patelni, pod koniec prażenia dodałam 1 łyżkę melasy trzcinowej. Wystudziłam.






I na koniec moja praca decoupage, tym razem przerabiałam przezroczysty talerz:





6 komentarzy:

  1. Fantastyczny pomysł! Samo zdrowie:) U mnie z kolei nie tak zdrowo, ale bardzo słodko:) Zapraszam na sezamowe ciacho: http://domowe-wypieki.com/ciasto-sezamowe-z-gruszkami/

    OdpowiedzUsuń
  2. Taka zdrowa opcja ciasta, na pewno nikomu nie zaszkodzi, nawet tym na diecie :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdzie można dostać melase? I w jakiej cenie?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Melasę kupiłam w sklepie ze zdrową żywnością, ale nie pamiętam ceny. Coś ok. 25zł

      Usuń
  4. Czym i czy w ogóle można zastąpic melasę?

    OdpowiedzUsuń
  5. Można miodem, syropem z agawy, a nawet cukrem.

    OdpowiedzUsuń