niedziela, 18 czerwca 2017

Szarlotka sypana.

Szarlotka najprostsza na świecie. I bardzo, bardzo pyszna.
Wykorzystałam przepis ze strony Puszka.pl



Składniki:
Ciasto
1 szklanka mąki pszennej
1 szklanka kaszy manny
1 szklanka cukru (dałam 0,5 szkl. resztę zastąpiłam mieszanką manny i mąki)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Masa jabłkowa
1,5 kg jabłek
3 łyżki cukru
1 łyżeczka cynamonu
ew. woda

dodatkowo
0,5 kostki masła


Sposób wykonania:
Masa. Jabłka starłam na tarce (były dość suche, więc dodałam szklankę wody), wymieszałam z cukrem i cynamonem.

Ciasto. Sypkie składniki wymieszałam razem i podzieliłam na 3 równe części.

Dno formy o średnicy 27cm wyłożyłam papierem do pieczenia. Na dno wysypałam 1/3 suchych składników, na to wyłożyłam połowę masy jabłkowej, następnie znów 1/3 suchej masy, reszta jabłek i reszta suchych składników. Na wierzchu ułożyłam pokrojone masło.

Ciasto piekłam 50 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Kroiłam dopiero na drugi dzień.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz