niedziela, 18 czerwca 2017

Gulasz ziemniaczany.

Dzisiaj polecam pyszne jednogarnkowe danie. Gulasz ziemniaczany to brzmi marnie, ale smakuje wybornie. Ma na tyle bogaty smak, że dzieci myślały, że to gulasz mięsny:)
Przepis znalezione na stronie Puszka.pl



Składniki:
1 kg ziemniaków
3 cebule
3 łyżki papryki słodkiej w proszku
1 litr rosołu lub bulionu warzywnego
1 łyżka koncentratu pomidorowego
2 ząbki czosnku
masło klarowane
2 liście laurowe
sól, pieprz
1 starty surowy ziemniak
sos sojowy
ew. papryka wędzona i chilli w proszku



Sposób wykonania:
Cebulę pokroiłam w kostkę i przesmażyłam na maśle klarowanym, pod koniec dodałam słodką paprykę w proszku i całość jeszcze krótko podsmażyłam. Dodałam ziemniaki pokrojone w kostkę, liście laurowe i rosół, gotowałam 15 minut do chwili aż ziemniaki zmiękną, ale nie będą się rozpadać. Pod koniec gotowania dodałam koncentrat pomidorowy, czosnek i doprawiłam sosem sojowym. Dodałam starty ziemniak, gotowałam jeszcze 3 minuty mieszając, aż danie zgęstnieje.

Dorośli doprawiali danie papryką wędzoną i chilli, a dzieci jogurtem naturalnym. Polecam jest pyszne w każdej postaci!

1 komentarz: