niedziela, 18 czerwca 2017

Pieczeń z warzywami i jajkiem.

Kupiłam chudziutką, mieloną szynkę i postanowiłam na niedzielny obiad przygotować coś innego niż zwykle. Padło na pieczeń z jajkiem i warzywami. Było pyszne i co najważniejsze zdrowe. Do tego młode ziemniaczki z koperkiem i buraki. Jak dla nas obiad doskonały:)


Składniki:
0,5 kg mielonej, chudej szynki
4 jajka
1 marchew
1 cebula
0,5 czerwonej papryki
garść pestek dyni
2 ząbki czosnku
pół pęczka pietruszki
pół pęczka koperku
sól, pieprz
słodka papryka
ulubione zioła
sos sojowy



Sposób wykonania:
Jajka ugotowałam na twardo Do dużej miski wrzuciłam mięso, drobno pokrojoną cebulę i paprykę, startą marchew, posiekaną zielenię. Doprawiłam czosnkiem, solą, pieprzem, sosem sojowym i papryką. Dokładnie wyrobiłam dłońmi.
Małą keksówkę wyłożyłam papierem do pieczenia.  Na jej dnie ułożyłam 1/3 masy mięsnej, następnie jajka i  pokryłam je resztą masy.  Całość posypałam pestkami dyni, lekko je wgniatając w mięso.
Pieczeń włożyłam do piekarnika nagrzanego do 180 stopni i piekłam 1 godzinę, do zrumienienia wierzchu.
Taka pieczeń znakomicie smakuje na ciepło i na zimno.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz