wtorek, 14 lutego 2017

Muffinki na Walentynki.

Oczywiście czekoladowe. Pachnące, delikatne, przepyszne. W sam raz na walentynkowy deser:)



Składniki:
suche
1,5 szklanki mąki
0,5 szklanki cukru
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki cappuccino w proszku*
2 łyżki ciemnego kakao
szczypta chilli (opcjonalnie)

mokre
1 szklanka mleka
0,5 szklanki oleju
1 jajko
ekstrakt waniliowy

dodatkowo 
1 tabliczka gorzkiej czekolady
kilka łyżek marmolady pomarańczowej

lukier
0,5 szklanki cukru pudru
sok z cytryny (woda)



Sposób wykonania:
W jednej misce wymieszałam składniki suche, w drugiej mokre. Mokre wlałam do suchych i wymieszałam lekko łyżką, tylko do wymieszania składników.  Dosypałam drobno pokrojoną czekoladę. Formę na 12 muffin wyłożyłam papilotkami, do każdej nałożyłam po 1 łyżce ciasta, następnie po małej łyżeczce marmolady i uzupełniłam resztą ciasta.

Muffinki piekłam 30 minut w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Po wystudzeniu udekorowałam  gęstym lukrem zrobionym z cukru pudru i soku z cytryny.

*Cappuccino można pominąć, należy wtedy dodać do suchych składników 2 łyżki mąki.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz