wtorek, 10 marca 2020

Placuszki owsiane z jabłkami.

Pyszne, śniadaniowe placuszki mi wyszły z potrzeby zutylizowania jabłek. Moje dziewczyny zachwycone, jadły aż im się uszy trzęsły, więc polecam spróbujcie:):)



Składniki:
1 szklanka płatków owsianych
1 szklanka gęstego jogurtu naturalnego
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
2 łyżki erytrytolu
3 jabłka
ok. 8-10łyżek mąki kukurydzianej



Sposób wykonania:
Jabłka starłam na tarce o grubych oczkach, dorzuciłam do nich płatki, jogurt, jajka, proszek do pieczenia i erytrytol. Całość wymieszałam łyżką i odstawiłam na kilka minut do napęcznienia płatków owsianych. Po tym czasie dodałam mąkę kukurydzianą. U mnie było to 10 łyżek, ale zależy jak bardzo soczyste były jabłka. W każdym razie ciasto ma być dosyć gęste i zwarte.

Placuszki smażyłam na maśle klarowanym, ale bez tłuszczu też próbowałam i nie było problemu. Ciasto kładłam łyżką na rozgrzaną patelnię, piekłam na najmniejszym ogniu kilka minut z obu stron. Podałam z syropem klonowym.



2 komentarze:

  1. Super przepis, na pewno wypróbuję. Moje dzieci uwielbiają placki i szukam zdrowych przepisów. Polecam smażenie na maśle klarowanym.

    OdpowiedzUsuń