środa, 5 lutego 2020

Zdrowe kuleczki orzechowo kokosowe.

Coś słodkiego za mną chodziło i wymyśliłam takie słodkie kuleczki. Są przepyszne i bardzo zdrowe w odróżnieniu od słodyczy sklepowych. Z podanej ilości składników wyszło mi 21 sporych kuleczek, każda ma ok 80 kcal, czyli bardzo niewiele jak na coś słodkiego:)


Składniki:
100 g orzechów włoskich
100 g wiórków kokosowych
2 łyżki miodu
20 g popingu z amarantusa (opcjonalnie)

do obtoczenia
1 łyżka kakao
1 łyżeczka cynamonu



Sposób wykonania:
Orzechy lekko podprażyłam i zmieliłam w blenderze. Dodałam kokos i miód i całość zmieliłam raz jeszcze. Z takiej masy można już lepić kuleczki, ale mój blender ma dużą moc i za bardzo zmielił orzechy z kokosem, więc żeby ustabilizować masę dodałam poping z amarantusa. Gotowe kulki obtoczyłam w kakao zmieszanym z cynamonem, co było świetnym pomysłem, ponieważ to połączenie smaków bardzo przypadło nam do gustu.
Kuleczki przechowywałam w lodówce.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz