niedziela, 3 marca 2019

Owsiane ciasto z owocami.

Zdrowe i pyszne. Czego więcej można wymagać od ciasta? Bardzo nam smakowało, polecam gorąco! Ja piekę malutkie ciasta, bo z reguły zjadaliśmy połowę a reszta się marnowała, więc możecie ilość składników podwoić. Moja foremka ma 17cm x 26cm czyli uzyskałam 8 kawałków ciasta.
Inspirowałam się przepisem eliza_betki.



Składniki:
ciasto
0,75 szklanki pełnoziarnistych płatków owsianych
0,75 szklanki pełnoziarnistej mąki ryżowej
4 łyżki erytrolu
0,5 łyżeczki proszku do pieczenia
90 gramów masła
4 łyżki orzechów włoskich

dodatkowo
3 łyżki dżemu z czarnej porzeczki
6 jabłek
1 łyżeczka cynamonu
0,5 łyżeczki kurkumy



Sposób wykonania:
Jabłka obrałam, pokroiłam w kostkę i udusiłam z odrobiną wody, cynamonem i kurkumą.

Płatki, mąkę ryżową, erytrol, proszek do pieczenia i masło roztarłam rękoma na kruszonkę i jej połowę wsypałam do foremki. Ugniotłam i posmarowałam trzema łyżkami dżemu.

Na warstwie dżemu ułożyłam jabłka i posypałam drugą połową kruszonki do której dodałam wcześniej posiekane orzechy.
Całość piekłam 45 min. w piekarniku z włączonym termoobiegiem w temperaturze 175 stopni.

Ciasto przed pokrojeniem trzeba kilka godzin potrzymać w chłodnym miejscu.



6 komentarzy:

  1. Wygląda pysznie! Mam jednak pytanie - czy zamiast mąki ryżowej można użyć zwykłej, pszennej?

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciacho wręcz idealnie do filiżanki aromatycznej kawy :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasta owocowa! Wiosna to idealny czas :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze nie przypominam sobie abym miała okazję robić jakieś ciasta w wersji fit, ale może i faktycznie kiedyś przyjdzie na to moment. Na tą chwilę bardzo smakują mi przepisy z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/ gdzie mogę ich używać kiedy tylko najdzie mnie na to ochota.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podwoiłam liczbę składników i wszystko zostało zjedzone :D

    OdpowiedzUsuń