czwartek, 2 sierpnia 2018

Ciasteczka orzechowe.

Przychodzę do Was dzisiaj z przepisem niesamowicie prostym i szybkim, a zarazem tak smakowitym, że jak najszybciej chcę się nim podzielić :) Wyczytałam go na opakowaniu mąki z orzechów ziemnych BAKAL. Pominęłam jedynie miód, bo nie widziałam sensu w dodawaniu go do tych akurat ciasteczek i dobrze, bo są bardzo, bardzo słodkie. Mocno orzechowe i wręcz rozpływające się w ustach, ciężko zjeść więcej niż jedno na jeden raz. Bardzo pasują do kawy, tak też nazwane w przepisie jako ciasteczka do kawy:)



Składniki:
3 białka
300 g mąki z orzeszków ziemnych
300 g cukru pudru + kilka łyżek do obtaczania
50 g mieszanki bakalii


Sposób wykonania:
W misie miksera umieściłam białka i mocno je ubiłam stopniowo dodając cukier puder. Nadal miksując wsypałam partiami mąkę orzechową i posiekane bakalie.
 Masę na dwie godziny włożyłam do lodówki po czym dłońmi lepiłam niewielkie kulki, lekko je ugniatałam i obtaczałam w cukrze pudrze.
Tak przygotowane ciasteczka umieściłam na blasze z wyposażenia piekarnika (wyszły dwie takie blaszki ciastek) i piekłam ok. 30 minut w temperaturze 160 stopni. Przepis mówił  o 180 stopniach i 20 minutach, jednak ciastka pieczone dłużej w niższej temperaturze były o wiele lepsze i ładniej wyrosły.

2 komentarze:

  1. Ale byłoby dobre... Zjadłbym mimo, że brak w nich orzeszków. A czy w opcjach można załączyć np. na wierzchu orzeszki?

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pomysł na zdrowe jedzonko! Czasami warto udać się również kontrolnie na badania do lekarza dietetyka, który dobierze dietę odpowiednia do Twojego ciała! :)

    OdpowiedzUsuń