piątek, 16 stycznia 2015

Orzechowy chleb na zakwasie.

Dzisiaj polecam, pyszny, zdrowy, domowy chleb z orzechami. Piekła go moja siostra, która pieczywa nie kupuje prawie wcale, sama piecze, a my korzystamy:) Szczególnie uwielbiamy chleb o smaku pizzy.
Przepis znaleziony na blogu Moje Wypieki.



Składniki:
90 g mąki żytniej
227 g mąki pszennej
190 ml wody
3 g suchych drożdży
pół łyżeczki soli
250 g zakwasu żytniego
1 szklanka orzechów włoskich


Sposób wykonania:
Wszystkie składniki oprócz orzechów zmiksować końcówką do ciasta drożdżowego. Na koniec dodać orzechy, krótko wymieszać, miskę z ciastem przykryć ściereczką i odstawić na 1,5 godziny.

Formę keksówkę wysmarować masłem, obsypać otrębmi, umieścić w niej ciasto i ponownie odstawić do wyrośnięcia na godzinę.

Piec w piekarniku nagrzanym do 230 stopni, po piętnastu minutach obniżyć temperaturę do 210 stopni. Podczas pieczenia w piekarniku powinno znajdować się naczynie  z wodą.

I na koniec moje rękodzieło:





2 komentarze:

  1. Ciekawy chlebek, takiego jeszcze nie jadłam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie jadłam jeszcze orzechowego chleba, ciekawe jak smakuje :-)

    OdpowiedzUsuń