środa, 9 lipca 2014

Lody cappuccino.

Od niedawna jestem szczęśliwą posiadaczką maszyny do lodów. Wiadomo, że zrobienie w niej lodów to żadna trudność, więc postanowiłam na blogu umieszczać tylko te przepisy, które szczególnie przypadły nam do gustu. Jak do tej pory najlepsze lody jakie zrobiłam to właśnie kawowe. Są przepyszne, ale raczej dla dorosłych, dzieciom nie smakują.
Przepis znalazłam na stronie caketime.blox.pl, ale dostosowałam do naszych potrzeb. Przede wszystkim zmniejszyłam ilość cukru i zamieniłam kawę rozpuszczalną na naturalną. Podaję z moimi
zmianami.



Składniki:
200 ml mleka 3,2%
200 ml mleka skondensowanego
8 łyżek kawy cappuccino
3 łyżeczki kawy mielonej
70 gramów cukru



Sposób wykonania:
Mleko 3,2 % podgrzewałam kilka minut z cukrem, cappuccino i kawą. Wystudziłam i chłodziłam całą noc w lodówce.
Zimne mleko skondensowane spieniłam mikserem i nadal miksując wlałam do niego mleko z kawą. Całość umieściłam w maszynie  na jakieś 40 minut.

Robiłam też te lody bez maszyny i były tak samo dobre, należy tylko co godzinę wyjąć je z zamrażalnika i zmiksować.


5 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawy wpis. :)))

    Pozdrawiam

    nutkaciszy.blogspot.com
    truskawkowa-fiesta.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Pyszny deserek. Pozdrawiam i zapraszam do Nas!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Wszystko co smakuje jak kawa pochłaniam bez zastanowienia :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo chętnie spróbuję :)
    ---
    http://takeittasty.blogspot.com
    http://facebook.com/takeittasty

    OdpowiedzUsuń