wtorek, 15 kwietnia 2014

Leśny mech. Przepis na dużą formę.

Od dawna zabierałam się za upieczenie tego ciasta. Upiekłam je w końcu na moje urodziny wraz z pijaną śliwką. W internecie można znaleźć mnóstwo receptur na to ciasto, ja dostosowałam sobie przepis do mojej dużej formy, a przełożenie ulepszyłam, bo uznałam, że masa tylko z bitej śmietany byłaby zbyt mdła.



Składniki:
Ciasto
450 gramów mrożonego szpinaku (rozdrobnionego)
3 szklanki mąki krupczatki
1,5 szklanki oleju
1,5 szklanki cukru
5 jajek
4 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa
ok. 1 litr kremówki
3 galaretki cytrynowe
4 łyżki cukru pudru
4 op. śmietan - fixu



Sposób wykonania:
Ciasto. Szpinak rozmroziłam i dobrze odsączyłam na sicie. Jajka zmiksowałam z cukrem, nadal miksując dodałam olej. Następnie dodałam mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i wszystko razem dokładnie zmiksowałam. Na koniec dodałam szpinak i wmieszałam go w łyżką. Ciasto przełożyłam do formy o wymiarach  25x39cm wyłożonej papierem do pieczenia, piekłam ok. godziny w temperaturze 170 stopni.
Z wystudzonego ciasta ścięłam wierzch i drobno go pokruszyłam.


Masa. 1 galaretkę rozpuściłam w dwóch szklankach wody i gdy stężałą pokroiłam ją w kostkę. Dwie galaretki rozpuściłam  w dwóch szklankach wody i odstawiłam do stanu powiedzmy półpłynnego. Śmietanę ubiłam z cukrem pudrem i usztywniaczem, na koniec dodałam tężejącą galaretkę i galaretkę pokrojoną w kostkę.

Na ciasto wyłożyłam śmietanę, a na niej rozsypałam pokruszone wcześniej ciasto. Odstawiłam do lodówki na kilka godzin. Ciasto jest bardzo delikatne, dobrze się je kroi.







7 komentarzy:

  1. Kapitalnie wygląda :) Pierwszy raz spotykam się z tym przepisem i jestem zafascynowana, musze kiedyś spróbować upiec.

    OdpowiedzUsuń
  2. Piekłam, wygląda i smakuje rewelacyjnie, ja na wierzch dodałam jeszcze jagody. Wygląda jak na prawdziwym leśnych mchu. (",)

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam .
    po rozmrozeniu wyszlo mi polowe gram mniej czy mam dodac wiecej tego szpinaku??

    OdpowiedzUsuń
  4. Mój ulubiony przepis :-) ciasto zawsze wychodzi a co najważnie jest podzielne.
    Pozdrawim.

    OdpowiedzUsuń
  5. Teraz bardzo popularny jest mech na ścianie! Wiecie jak wygląda niesamowicie :) Chyba muszę w taki zainwestować, genialnie się prezentuje ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Mech stał się bardzo modny. Wykorzystywany jest nie tylko jako mech do jedzenia, ale także jako dekoracja :)

    OdpowiedzUsuń