niedziela, 27 października 2019

Fit piernik.

Przepis na ten pyszny piernik pochodzi z książki Ewy Chodakowskiej i Mart Kielak "Fit & Sweet".



Składniki:
2 szklanki mąki pełnoziarnistej
4 jajka
1 szklanka mleka
1/3 szklanki cukru trzcinowego
1 łyżka ciemnego kakao
1 łyżka oleju rzepakowego
20 śliwek suszonych
2 łyżeczki miodu
skórka starta z 1 pomarańczy
1 łyżeczka cynamonu
1 łyżeczka goździków
2 szczypty gałki muszkatołowej
2 łyżeczki proszku do pieczenia


Sposób wykonania:
Żółtka utarłam z cukrem, olejem, mlekiem i miodem. Dodałam mąkę przesianą z kakao i proszkiem do pieczenia oraz przyprawami i dokładnie wymieszałam. Następnie całość delikatnie wymieszałam z ubitymi białkami i dodałam śliwki pokrojone na małe kawałki.

Ciasto wlałam do formy keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piekłam je przez godzinę w piekarniku nagrzanym do 180 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz