wtorek, 29 października 2019

Ciasteczka orzechowe.

Te ciasteczka są tak mocno orzechowe, że bardziej orzechowe są tylko...orzechy:):) Drzewo nam w tym roku mocno obrodziło, mąż nazbierał całe mnóstwo orzechów i teraz całymi dniami je łuska.Tym sposobem mam już kilka kilogramów orzechów i coraz mniej miejsca w lodówce:) No i wymyśliłam takie brzydkie, ale mega pyszne ciasteczka.




Składniki:
200 g orzechów włoskich
2 jajka
100 g ksylitolu (ok. 5 łyżek)
100 g masła
8 łyżek mąki kukurydzianej
esencja waniliowa



Sposób przygotowania:
Najpierw lekko podprażyłam orzechy i zmieliłam je. Jajka zmiksowałam z ksylitolem, gdy już były utarte na puch dodawałam po łyżce masła nadal miksując. Następnie wsypałam orzechy, mąkę kukurydzianą i esencję waniliową. Krótko zmiksowałam i umieściłam masę w zamrażalce na ok. 1 godzinę.

Ciastka nakładałam na blachę wyłożoną papierem do pieczenia po prostu robiąc nieregularne kopczyki łyżeczką. Piekłam je ok. 8 do 10 minut do zezłocenia w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Ztej porckji składników wyszło mi około 40 sztuk ciastek.

Te ciasteczka są naprawdę pyszne, mocno aromatyczne i mięciutkie. Polecam gorąco!


3 komentarze:

  1. Takie ciasteczka to świetny zamiennik słodyczy :) Ja głównie kupuję zdrowe słodycze, bez dodatku cukru w sklepie Swojska Piwniczka. Mają bogaty asortyment i sporo nowości, więc zawsze uda mi się kupić coś ciekawego.

    OdpowiedzUsuń