niedziela, 25 listopada 2018

Chlebek jaglany z suszonymi pomidorami.

Dzisiaj polecam absolutnie doskonały chlebek jaglany. Niesamowicie pyszny i aromatyczny. Przepis pochodzi z książki Iwony Zasuwy "Smakoterapia".


Składniki:
2 szklanki ugotowanej kaszy jaglanej
4 łyżki mąki ryżowej
2 łyżki zmielonych nasion babki jajowatej
1 garść suszonych pomidorów w oliwie
1 łyżeczka suszonej bazylii
sól

Z pastą z fasoli adzuki.


Sposób wykonania:
Wszystkie składniki oprócz suszonych pomidorów wrzuciłam do miski i lekko zmiksowałam, a następnie dodałam drobno pokrojone pomidory.

Formę z piekarnika wyłożyłam papierem do pieczenia i lekko go natłuściłam. Rozsmarowałam na nim masę i uklepałam na dosyć cienki placek. Piekłam go 30 minut w piekarniku nagrzanym do 175 stopni z termoobiegiem, po jakichś 20 minutach obróciłam na drugą stronę.
Po wyjęciu z piekarnika pokroiłam na kromki.

Chlebek wyszedł cudownie chrupiący i aromatyczny, super smakuje sam w sobie, ale z pastą z fasoli adzuki dosłownie wymiatał:)

Najlepiej smakował pierwszego dnia po upieczeniu, na drugi dzień zrobił się lekko gumowaty. Autorka pisze, że można go odświeżyć lekko skrapiając wodą i wstawiając na chwilę do nagrzanego piekarnika.



1 komentarz:

  1. Wygląda pysznie - ani takiego chlebka, ani pasty fasolowej jeszcze nie jadłam, ale po tym poście chcę bardzo spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń