środa, 4 września 2013

Domowa chałwa.

Słodkie i zdrowe? Jak najbardziej! Lubię proste dania, a tutaj użyłam jedynie dwóch składników. Taka domowa chałwa smakuje powiedziałabym esencjonalnie, mocno. Polecam skosztować tym którzy chałwę lubią i tym którzy za nią nie przepadają, zauważyłam, że smakuje jednym i drugim :)

Pomysł nie jest mój, podpatrzyłam go w jakimś programie telewizyjnym. Niestety oglądałam w przelocie i nie pamiętam co to za program.




Składniki:
sezam (dałam 1,5 szklanki)
miód (kilka łyżek, ok. 4-5)



Wykonanie:
Sezam podprażyłam na patelni. Po wystudzeniu zalałam miodem i zmiksowałam blenderem. Łatwo nie było, ale  w końcu uzyskałam gęstą, klejącą masę, którą włożyłam do pojemnika wyłożonego folią spożywczą.
Chałwa jest gotowa po kilku godzinach spędzonych w lodówce.




13 komentarzy:

  1. Domowa musi być przepyszna! Musze wypróbować. :)
    Jaka mniej więcej porcja wychodzi z tego przepisu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zmierzyłam:) Średnica 11cm, a wysokość ok. 2 - 2,5 cm.

      Usuń
  2. Też tak robiła chałwę! Dodawałam do niej odrobinę oleju kokosowego, żeby łatwiej się miksowało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Podziwiam wyrób, super taka domowa :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Dlaczego mnie nie poczęstowałaś?!?! :)

    OdpowiedzUsuń
  5. TAKA DOMOWA ,PYSZNA I SŁODKA .PYCHA !

    OdpowiedzUsuń
  6. TAKA DOMOWA ,PYSZNA I SŁODKA .PYCHA !

    OdpowiedzUsuń
  7. Ale prosta i tylko dwuskładnikowa :-) super pomysł :-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Czytałam że najpierw się miksuje najlepiej w młynku do kawy uprażone ziarna sezamu i do tego dopiero dodaje się miód mieszając np. mikserem. Może w ten sposób łatwiej zrobić chałwę.

    OdpowiedzUsuń
  9. chałwa gęstnieje od miodu, dlatego najpierw miksujemy sezam, albo bierzemy od razu pastę tahini (pulpa sezamowa) a pózniej dodajemy miód i mieszamy łyżką lub mikserem. Łatwo i bezproblemowo ;-x

    OdpowiedzUsuń