czwartek, 15 września 2016

Zupa kurkowa.

Istnieją różne wersje zupy kurkowej. Moja ulubiona to ta najprostsza, bez śmietany i zbędnych
składników.



Składniki:
200g kurek
2 nieduże cebule
2 marchewki
2 pietruszki
4 ziemniaki
1,5 - 2l rosołu drobiowego
gałązka lubczyku (opcjonalnie)
1 łyżka masła klarowanego




Sposób wykonania:
Cebulę drobno kroję i podsmażam na maśle, dodaję umyte, pokrojone kurki. Gdy cebula i grzyby są już podsmażone na złoto dodaję pokrojone lub starte marchew i pietruszkę i nadal smażę. Całość ma być mocno przesmażona, zupa ma potem lepszy smak i kolor.
Warzywa z kurkami zalewam rosołem, dodaję ziemniaki pokrojone w kostkę, lubczyk i gotuję do miękkości. Doprawiam solą i pieprzem.


2 komentarze:

  1. Ja się pożegnałam z kurkami... Nigdy nie mają ani smaku ani zapachu grzybowego, co odbiera im cały urok grzybowy :( A propos - w tytule miała być chyba zupa, nie zapa ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, już poprawiłam:) Ja nie przepadam za grzybami, a kurki jadam, więc chyba coś w tym jest:)

      Usuń