środa, 6 lipca 2016

Ciasteczka truflowe.

Przepis pochodzi z bloga Moje Wypieki, zwiększyłam tylko ilość składników trzykrotnie:) Ciasteczka są przepyszne, mocno czekoladowe, wilgotne, długo świeże, polecam gorąco!



Składniki:
75 g kakao
200 g cukru
150 g mąki pszennej
75 g miękkiego masła
3 roztrzepane jajka
1,5 łyżeczki proszku do pieczenia
aromat lub likier pomarańczowy
cukier puder do obtoczenia ciasteczek



Sposób wykonania:
Wszystkie składniki zagniotłam. Ciasto jest bardzo miękkie i musi poleżeć w lodówce, robiłam je już kilka razy i z doświadczenia wiem, że najlepiej jak spędzi noc w lodówce, dobrze formuje się później kuleczki.  Jeśli będzie w lodówce krócej można lepić kulki dłońmi zmoczonymi w zimnej wodzie.

Każdą kulkę ciasta obtaczałam w cukrze pudrze i układałam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia. Ciasteczka czasami rozlewają się bardziej, czasami mniej, dobrze jest ułożyć je niezbyt blisko siebie.

Piekłam je 10 minut w piekarniku nagrzanym do 200 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz