wtorek, 9 lutego 2016

Kotlety jaglane.

Bardzo lubimy kaszę jaglaną, jemy ją w najróżniejszych postaciach, dzisiaj padło na kotlety jaglane z warzywami. Pyszne, bardzo aromatyczne, a przede wszystkim zdrowe.




Składniki:
2,5 - 3 szklanki ugotowanej kaszy jaglnej
1 marchew
1 pietruszka
1 cebula
pół pęczka koperku
3 ząbki czosnku
2 łyżki nasion chia
2 łyżki zarodków pszennych
1 jajko
lubczyk suszony
kurkuma
sól, pieprz
otręby orkiszowe



Sposób wykonania:
Do kaszy wrzuciłam marchew i pietruszkę starte na tarce, cebulkę i czosnek pokrojone w kostkę, posiekany koperek oraz resztę składników.
Wszystko wyrobiłam dłońmi na gładką masę, formowałam kotlety obtaczałam w otrębach orkiszowych i smażyłam na niewielkiej ilości oleju. Myślę, że spokojnie można je także upiec w piekarniku.
Masa jest zwarta, dobrze się formuje, kotlety należy dobrze przypiec wtedy są bardziej zwarte i nie rozpadają się na talerzu.




4 komentarze:

  1. A jak w smaku? Wyglądają jak kotlety mielone, ale zastanawiam się czy mają intensywny smak.

    OdpowiedzUsuń
  2. Są lekko słodkie dzięki warzywom, poza tym aromatyczne. Czosnek, lubczyk, kurkuma, koperek robią dobrą robotę:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Często robię kotlety z kaszy ,ale z takimi dodatkami jeszcze nie próbowałam .Pysznie wyglądają

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie zrobiłam. Chyba cebula gorzka bo trochę goryczy mają ale ogólnie pycha i ja dorzucilam jeszcze ostra paprykę. Jako dodatek do dzisiejszej rybki i sałatki coleslaw będzie super :-)

    OdpowiedzUsuń