piątek, 25 lipca 2014

Ziemniaki pieczone w mące.

Uwierzycie, że można w domowym piekarniku tak upiec ziemniaki, żeby smakowały jak z ogniska? A nawet lepiej:) Najpierw krótka historia rodzinna:
W niedzielę byliśmy na działce, mąż wykopał kilka ziemniaków i postanowił pokazać naszym pięcioletnim córkom jak smakują ziemniaczki pieczone w żarze. Niestety jakoś mu to nie wyszło, połowa z nich była spalona, a reszta surowa w środku, szkoda, że zdjęć nie zrobiłam:) Tak sobie pozwalam to pisać na blogu, bo zauważyłam, że mój mąż tekstu nie czyta, tylko zdjęcia przegląda, hi,hi:) Tak, więc dziewczyny obeszły się smakiem, a ja przypomniałam sobie o ziemniakach pieczonych w mące, w domowym piekarniku. Kiedyś robiłam je często, a ostatnio jakoś o nich zapomniałam.
Można piec w ten sposób młode ziemniaczki, ale też stare i duże, trzeba je tylko pokroić na mniejsze kawałki, można też obrać skórkę. Ja miałam maleńkie, śliczne ziemniaczki, wykopane wprost z działkowej grządki. Mąki używam różnej, sprawdza się tutaj żytnia i zwykła pszenna.



Składniki:
ziemniaki. Ilość taka żeby równo pokryły formę, nie leżały jedne na drugich. U mnie jest to 1.5kg.
1,5 szklanki mąki
sól. Tutaj też zależy co lubicie, ja dałam 6 łyżeczek i ziemniaki były mało słone.

Surowe.


Sposób wykonania:
Mąkę mieszam z solą w dużej misce. Ziemniaki myję, zostawiam chwilę w sitku i takie mokre wrzucam do mąki z solą. Dokładnie je obtaczam, wkładam do mocno nagrzanego piekarnika i piekę do zezłocenia. Takie ziemniaki są naprawdę dobre i świetnie mogą zastąpić takie pieczone w żarze z ogniska.



7 komentarzy:

  1. świetny pomysł, nigdy o takich nie słyszałam a ziemniaki z ogniska uwielbiam, przepis sobie notuję i na pewno z niego skorzystam

    OdpowiedzUsuń
  2. W jakiej temperaturze piec te ziemniaki i ile czasu? - w ognisku to trwa dosyć długo...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje ziemniaki były malutkie, więc piekłam je niecałą godzinę. Mam piekarnik gazowy, nastawiłam temp, na 200 - 220 stopni, ale w elektrycznym dałabym więcej.

      Usuń
  3. Uwielbiam pieczone ziemniaczki :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Should you knock over your muscle milk or water bottle (it happens), clean it up correctly and let the front desk know.


    Also visit my web page :: party pills

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Magdalena Barańska10 mar 2019, 14:07:00

    Bardzo dużo gotuję i piekę, ale ziemniaków zapiekanych w mące nigdy nie widziałam. W szczególności jak robię przepisy mączne z https://basiazsercem.pl/ to staram się je zrobić jak najlepiej potrafię. Muszę spróbować tych ziemniaków bo zaintrygował mnie bardzo ten przepis.

    OdpowiedzUsuń