wtorek, 29 października 2013

Sałatka z kurczakiem w sezamie. Dieta strukturalna.

Przepis na tę sałatkę pochodzi z książki Marka Bardadyna "Odmładzająca książka kucharska".


Składniki:
2 piersi z kurczaka
2 łyżki sezamu
1 brokuł
2 marchewki
czerwona papryka
1 ząbek czosnku
1 mała łyżeczka curry
1 łyżka soku z cytryny
3 łyżki oliwy
150 ml jogurtu naturalnego
sól, pieprz
zioła prowansalskie (zastąpiłam drobno posiekaną czerwoną cebulką)



Wykonanie:
Najpierw zajęłam się kurczakiem. Pokroiłam go w kostkę i zamarynowałam  w oliwie wymieszanej z cytryną, rozgniecionym czosnkiem, curry i sezamem. Kurczak w tej marynacie powinien odstać w lodówce co najmniej pół godziny, ja trzymałam go w niej całą noc.

Marchew pokrojoną w kostkę i brokuł podzielony na różyczki ugotowałam na parze i odstawiłam do wystygnięcia.

Usmażyłam kurczaka na złoto, nie dodając już oliwy, wystarczy ta, która była w marynacie. Lekko posoliłam.

W miseczkach układałam marchew, brokuły, paprykę i na górze kurczaka. Jogurt wymieszałam z solą, pieprzem i drobno pokrojoną czerwoną cebulką. Tak przygotowanym sosem polałam sałatkę.

Sałatka jest naprawdę pyszna, aromatyczna i lekka. Świetnie nadaje się jako danie do pracy, ponieważ nie robi się rozmokła i nieestetyczna:)





4 komentarze: