poniedziałek, 19 sierpnia 2013

Ciasto intensywnie czekoladowe.

To fajne ciasto upiekła moja siostra korzystając z przepisu na blogu Moje Wypieki. Jest, ciężkie wilgotne, inne niż brownie, ale też bardzo intensywne w smaku.


Składniki: 
ciasto
200 gramów gorzkiej czekolady
200 gramów margaryny
1 łyżeczka kawy rozpuszczalnej
0,5 szklanki wody
1 szklanka mąki tortowej
1 płaska łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki sody
1,5 szklanki cukru
3 łyżki kakao
3  jajka
1/3 szklanki kwaśnej śmietany 12% lub 75 ml maślanki


polewa
1/2 szklanki cukru pudru
1,5 łyżki kakao
1,5 łyżki mleka
1,5 łyżki masła

 



Wykonanie:
Ciasto. Czekoladę rozpuścić z kawą, wodą i margaryną. 
W drugim naczyniu mąkę przesiać z sodą i kakao, dodać cukier.
W trzecim naczyniu rozmieszać jajka ze śmietaną.
Do sypkich składników dodać jajka ze śmietaną i rozpuszczoną czekoladę, wymieszać łyżką.
Ciasto przełożyć do formy wyłożonej papierem do pieczenia i piec w temperaturze 140 stopni około 1,5 godziny.
Polewa. Cukier przesiać z kakao, masło z mlekiem podgrzać i gorące wlać do cukru. Wymieszać i rozsmarować na wystudzonym cieście.
Na koniec dwie uwagi. Surowe ciasto jest bardzo rzadkie i wręcz płynne, ale tak ma być. Polewa nie jest najlepsza, wyszła matowa i sucha. Warto wypróbować polewę żelatynową.  To jest najlepsza polewa jaką znam, jest błyszcząca i nie kruszy się przy krojeniu.



5 komentarzy:

  1. Mocno czekoladowe, to coś dla mojego łasucha :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ciasto pycha, wypróbowałam w weekend. Mocno czekoladowe, wilgotne i nie zbite, jak często ciasta na czekoladzie. Dodałam mniej masła (ok. 150g), zamiast maślanki dodałam zwykły jogurt naturalny, tylko 1 szklankę cukru, a z jajek ubiłam pianę i też wyszło. Świetnie smakuje z bitą śmietana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Często piekę z tego przepisu. Nawet mój mały niejadek chętnie zjada. Polecam. Pozdrawiam :-). Malgosia

    OdpowiedzUsuń
  4. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepadam za brownie czekoladowym, to moje ulubione ciasto. Mimo, że nie mam talentu do pieczenia to z pomocą wskazówek z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-upiec-idealne-brownie/ udaje mi się brownie idealne. Moja rodzina uwielbia to ciasto i bardzo często proszą mnie właśnie o brownie. To dla mnie największy komplement!

    OdpowiedzUsuń