niedziela, 5 sierpnia 2012

Biszkopt z masą czekoladową.

To ciasto upiekłam na urodziny mojej mamy. To pierwszy mój wypiek z masą z kaszy manny, zawsze wydawało mi się, że to nie może być dobre, no cóż, myliłam się:)



Składniki:
Biszkopt
4 jajka
1 szklanka mąki pszenne
1/4 szklanki mąki ziemniaczanej
1 niepełna szklanka cukru
1 łyżka octu
2 łyżeczki proszku do pieczenia

Masa (inspiracja)
3 szklanki mleka
5 łyżek cukru
0,5 kostki masła
aromat waniliowy
3 łyżki kakao
5 łyżek kaszy manny

Polewa żelatynowa (przepis tutaj)


Wykonanie:
Biszkopt. Jajka zmiksowałam z cukrem do białości, nadal miksując dodałam obie mąki przesiane i wymieszane z proszkiem do pieczenia. Na koniec wlałam do ciasta łyżkę octu. Biszkopt piekłam ok. 40 minut w temperaturze 200 stopni. Po wystygnięciu rozkroiłam go wzdłuż na 2 części.
Masa. Mleko zagotowałam z cukrem, aromatem waniliowym, kakao i masłem, wsypałam kaszkę, gotowałam mieszając jeszcze kilka minut. Odstawiłam do lekkiego wystudzenia.
Jeszcze ciepłą masą przełożyłam biszkopt, resztę masy wylałam na wierzch biszkoptu. Gdy masa wystygła posmarowałam ciasto  polewą czekoladową i ozdobiłam resztkami cukru, które zostały mi po zrobieniu posypki cukrowej.


2 komentarze:

  1. Mniam, ale pychotka! Skusiłabym się na kawałeczek ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie ciasta które są niedrogie i łatwe w przygotowaniu.

    OdpowiedzUsuń