sobota, 19 maja 2012

Chrupiące owsiane ciasteczka.

Dawno nie piekłam ciasteczek, zwłaszcza owsianych, a przecież uwielbiamy. Wczoraj wieczorem wymieszałam niewiele składników, a dzisiaj rano upiekłam chrupiące bakaliowe ciasteczka. Inspiracja.



Składniki:
1 szklanka płatków owsianych
1 szklanka mąki
1 kostka masła (20 dkg)
3/4 szklanki cukru
ok. 20 dkg suszonych śliwek
3 garści pokruszonych, prażonych orzeszków ziemnych.
1 łyżeczka proszku do pieczenia



Wykonanie:
Zmiksowałam masło z cukrem i proszkiem do pieczenia, dodałam płatki owsiane, pokrojone śliwki i orzeszki ziemne, jeszcze raz krótko zmiksowałam. Do masy dodałam mąkę i wymieszałam ręką, całość wstawiłam do lodówki na noc bo lubię jak płatki i śliwki zmiękną, a i ciasto lepiej formuje się schłodzone. Rano ulepiłam duże kulki, piekłam w 200 stopniach ok. 25 minut.
Ciasteczka są przepyszne, bardzo chrupiące, można je pokruszyć i na przykład użyć jako posypkę lodów czy deserów.


2 komentarze:

  1. Wyglądają tak smacznie jak moje ulubione ciastka owsiane z Lidla,wypróbuję przepis.

    OdpowiedzUsuń