czwartek, 24 maja 2012

Bardzo dietetyczny deser.

Ten deserek zrobiłam dla siostrzenicy, która nie może jeść słodyczy. Oczywiście dorośli na diecie też nim nie pogardzą:)Nie ukrywam, że inspirowałam się cudownymi deserami iw ze smakoterapii.



Składniki:
masa 1
1 szklanka chudego mleka
1 łyżeczka ksylitolu
0,5 łyżeczki agaru

masa 2
5 niedużych jabłek
1 łyżka ksylitolu
1 szklanka wody
1 płaska łyżeczka agaru


Wykonanie:
Zagotowałam mleko z ksylitolem i agarem i wlałam je do foremek na mufinki. Jabłka obrałam ze skórki, pokroiłam na kawałki i rozgotowałam w szklance wody z łyżką ksylitolu. Całość zmiksowałam, dodałam agar i wylałam na białą masę. Deser jest gotowy po 30 minutach w lodówce. jest pyszny, słodki i zdrowy:)

Przepis dodaję do akcji: Zdrowe słodycze

11 komentarzy:

  1. Jak dla mnie może nie byc dietetyczny w takim kształcie zjadłabym każdy deser! Cudne foremki!:) Gdzie można się w nie zaopatrzyć?:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie foremki pojawiają się cyklicznie w Lidlu. Nie są drogie, bo kosztują około 15 złotych, ale jakościowo nie najlepsze. Mufinki i galaretki wychodzą z nich bardzo łatwo, ale mam problem z przechowywaniem tych foremek. Jak po prostu leżały w szufladzie to pokrywały się jakąś tłustą mazią i naprawdę trudno było je domyć, próbowałam nawet polewać gotującą wodą z czajnika. Teraz trzymam je szczelnie zawinięte w folię spożywczą i już jest lepiej. I to nie tylko ja tak z nimi mam, czytałam kiedyś wypowiedzi dziewczyn na jakimś forum i miały ten sam problem.
      Ja z kolei poszukuję podobnych foremek jakie widziałam u Ciebie (konkurs), ale w moim mieście nie mogę ich znaleźć. Szukałam na bazarku i w marketach. Chcę zrobić domowe żelki, ale nie mam w czym:(

      Usuń
    2. Skoro Ci się podobają to może warto zagrać! Zapraszam:) Lidla nie ma jeszcze w moim mieście, ale jest w sąsiednim:) Pozdrawiam!:)

      Usuń
  2. kuszący! a jeśli dietetyczny, to już w ogóle trudno mu się oprzeć

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękności!! Cieszę się że Cię zainspirowałam. Ściskam! :)))

    OdpowiedzUsuń