wtorek, 22 maja 2012

Łatwe ciasto z masą kokosowo-czekoladową. Rafaello.

Bardzo, bardzo proste ciasto. Puszyste, słodkie, lekkie niczym piórko. Piękne, białe i  najlepsze:)


Składniki:
Duży biszkopt (z 6 jaj)
2 opakowania śnieżki
20 dkg kokosu
2 białe czekolady
10 dkg orzechów
10 dkg migdałów w płatkach

 
Wykonanie:
Przepisu na biszkopt nie podaję, bo pewnie każda z nas ma swój ulubiony. W każdym razie należy go wystudzić i przekroić na dwie części. Śnieżki zmiksować z mlekiem według przepisu na opakowaniu, dodać rozpuszczoną i wystudzoną czekoladę, jakiekolwiek orzechy, posiekane i uprażone oraz kokos i jeszcze raz krótko zmiksować. Połową masy przełożyć biszkopt, resztę masy wyłożyć na górę ciasta, posypać płatkami migdałowymi. Ciasto należy włożyć do lodówki na co najmniej kilka godzin, najlepsze jest na drugi dzień. A nawet trzeci:)
 Na zdjęciach jest akurat mały, nie przekrojony biszkopt i połowa kremu, miejcie jednak na uwadze, że masy z podanej ilości składników wychodzi bardzo dużo, forma musi być z tych większych. Ciasto nie jest drogie, a wygląda bardzo bogato, z racji śnieżnej bieli doskonale nadaje się na przykład na przyjęcia komunijne.


Wpis dodaję do akcji: Kokosowe szaleństwo

6 komentarzy:

  1. Hoho, ile tu smakowitości w nim ;) I kokos, i biała czekolada...

    OdpowiedzUsuń
  2. Też mam smaka na takie ciacho, nigdy nie robiłam takiego ze śnieżką, ja kupuję śmietankę 30% Milbona z Lidla, jest pyszna.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak wiem, że taka Śnieżka to nic zdrowego, ale robię już to ciasto od około 10 lat właśnie na niej i chyba już tego nie zmienię:) A śmietankę z Lidla też czasami używam, fajnie się ubija.

      Usuń
  3. Ja dzisiaj zrobiłam to ciasto ale ze śmietanką Milbona 30% Z lidla,wolę naturalne składniki a ta śmietanka pięknie się ubiła.Ciasto pycha

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dodaję jeszcze 3/4 szkl.ajerkoniaku i robię galaretki stęzone np.2 lub 3 kolory ,kroje w kostkę i wrzucam .pychota

    OdpowiedzUsuń