poniedziałek, 16 kwietnia 2012

Penne pomidorowo paprykowe.

Dzisiaj mieliśmy ochotę na obiad w stylu śródziemnomorskim. Do zagęszczenia sosu nie użyłam mąki, bo po pierwsze unikam, a po drugie nie było takiej potrzeby.



Składniki:
30 dkg makaronu penne
4 cebule
4 ząbki czosnku
ostra papryka w proszku (dałam 2 łyżeczki słodkiej i łyżeczkę ostrej)
4 łyżki oliwy (dałam jedną)
6 łyżek przecieru pomidorowego
16 łyżek wody
2 łyżki mąki ( nie dałam)
sól, pieprz, cukier
5 dkg parmezanu (dałam ser żółty)


Wykonanie:
Cebulę, paprykę i czosnek pokrojone w kostkę podsmażyłam na oliwie. Dodałam mieloną paprykę i 16 łyżek wody, dusiłam jeszcze jakieś 10 minut, dodałam przecier pomidorowy, sól, pieprz i pół łyżeczki cukru. Całość razem podgrzewałam jeszcze kilka minut i wyłożyłam na ugotowany makaron. Posypałam delikatnie startym serem żółtym.
Pyszne wyszło:) To bardzo syte danie, ale może niekoniecznie dla bardzo małych dzieci ze względu na dużą ilość cebuli.



2 komentarze:

  1. Kuchnia śródziemnomorska to cudowne remedium na jesienną aurę tegorocznej wiosny :) Świetny przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Te Twoje dzieci to dopiero mają smacznie ! I zdrowo.Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń