sobota, 28 kwietnia 2012

Papużki o smaku pizzy.


Miło mi poinformować, że znalazłam się w finałowej piętnastce zwycięzców w konkursie Ekonomia Gastronomia. Proszę kliknij w banerek i zagłosuj na moją otrębową pizzę. Dziękuję:))


Dosyć dawno temu znalazłam przepis na ciasto piwne. Kupiłam w końcu dzisiaj piwo i chciałam je upiec, ale jakoś nie miałam ochoty na nic słodkiego i tak wymyśliłam takie krakersiki.



Składniki:
2 szklanki mąki
25 dkg margaryny
0,5 szklanki piwa

dodatkowo przyprawy jakie chcecie, u mnie:
2 łyżeczki przyprawy do pizzy
2 łyżeczki papryki słodkiej
0,5 łyżeczki papryki ostrej
suszony koperek i sól


 Wykonanie:
Do przesianej mąki dodałam zimna, pokrojoną margarynę i wszystkie przyprawy, zagniatałam ciasto dodając po odrobinie piwa, w sumie było to pół szklanki, ale jeśli lubicie twardsze krakersy to piwa trzeba dać mniej. Ciasto powinno być twarde, podobne do pierogowego. zagniecione ciasto włożyłam do lodówki na jakieś pół godziny. Następnie dość cienko je wałkowałam i foremką wycinałam papużki. Piekłam ok. 9 minut w temperaturze 200 stopni. Krakersów z tej porcji ciasta wychodzi bardzo dużo, są pyszne, choć muszę przyznać, że jednak za dużo przypraw dałam. Jako że, ciasto jest wyjątkowo plastyczne, a  wycinanie papużek jest bardzo pracochłonne z reszty ciasta zrobiłam spiralki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz